21.07.2023

Aleksandra Stefanovic

5 mladih web developera koji su postali milioneri

Mladi web developeri koji su postali milioneri su inspiracija i uzor mnogima širom sveta. Njihova sposobnost da tako mladi ostvare veliki uspeh u razvoju aplikacija definitivno izaziva divljenje. Ovi mladi i uspešni programeri su iskoristili potencijal mobilnih aplikacija i doneli revoluciju u načinu na koji koristimo tehnologiju i povezujemo se sa svetom. 

 

U ovom tekstu ćemo pisati o pet mladih web developera koji su postali milioneri zahvaljujući svojim inovativnim idejama i preduzetničkim duhom. Upoznaćemo se sa njihovim pričama, uspesima i doprinosima u svetu tehnologije.

 

Nick D'aloisio

Rođen u novembru 1995. godine, Nik je uspešan engleski programer i preduzetnik. Poznat je po svojoj aplikaciji Summly, koja je tehnologija za sažimanje i veštačku inteligenciju razvijena u saradnji sa SRI International.

U martu 2011. godine, Nik je kreirao iOS aplikaciju pod nazivom Trimmit, koja je koristila analitički alat kako bi sažela tekstualni sadržaj u 1000, 500 ili 140 karaktera. Ova aplikacija je privukla pažnju kompanije Apple, koja ju je zatim predstavila kao značajnu novu aplikaciju u App Store-u.

Ogroman potencijal Trimmita privukao je pažnju jednog milijardera koji je Niku pružio 300.000 dolara investicija rizičnog kapitala. Nik je potpuno redizajnirao aplikaciju i u decembru 2011. godine je ponovo lansirao kao Summly. Jedan od najmlađih samostalnih milionera ikada, Nik je takođe najmlađi preduzetnik podržan rizičnim kapitalom na svetu. U martu 2013. godine, aplikacija je prodata kompaniji Yahoo! za 30 miliona dolara. Takođe mu je dodeljena titula "Inovator godine" od strane Wall Street Journal-a. 

 

Brian Wong

Brian Wong je kanadski programer i preduzetnik koji je takođe postao milioner u mladim godinama. Rođen je 1991. godine, a već sa 19 godina postao je jedan od najmlađih osnivača startapa u istoriji. 

 

Brian  je zajedno sa svojim kolegama osnovao Kiip, platformu za nagrađivanje mobilnih aplikacija koja omogućava kompanijama i brendovima da dodeljuju stvarne nagrade za postignuća u igrama.

Kiip je prisutan na više od 1.100 aplikacija i na 75 miliona uređaja. Mesečno šalje 500 miliona obaveštenja o nagrađivanju zasnovanom na postignućima korisnicima putem svoje mreže. Do sredine 2012. godine, Kiip je prikupio više od 15 miliona dolara investicija rizičnog kapitala od kompanija poput Hummer Winbald, Relay Ventures, Verizon Ventures, True Ventures, CrossLink Capital i mnogih drugih. Kompanija za aplikacije uspostavila je strateška partnerstva sa više od 40 brendova, uključujući 1-800-Flowers, American Apparel, Amazon.com, Carl’s Jr., Best Buy, Disney, Pepsi, Victoria’s Secret, Playboy i Vitamin Waters.

 

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg  je američki uspešan programer i preduzetnik koji je zajedno sa svojim kolegama osnovao Facebook 2004. godine dok je bio student na Harvard univerzitetu. Facebook je društvena mreža koja je brzo stekla popularnost širom sveta. Osnivanje Facebook-a omogućilo je Marku Zuckerbergu da postane jedan od najmlađih milionera u istoriji. Kada je Facebook izašao na berzu 2012. godine, vrednost kompanije znatno je porasla, čime je Zuckerberg postao milijarder. Od tada je nastavio da gradi i širi svoje poslovanje, postajući jedan od najbogatijih i najuticajnijih ljudi u svetu tehnologije.

Mark Zuckerberg je postao jedan od najpoznatijih i najuticajnijih preduzetnika i lidera u svetu tehnologije. Njegova priča je inspiracija mnogima, pokazujući da se mladi talenti mogu uzdići do vrha, donoseći revoluciju u načinu na koji se koristi i razvija tehnologija.

 

Chad Mureta

Chad Mureta je američki programer i preduzetnik koji je ostvario veliki uspeh u industriji mobilnih aplikacija. Godine 2009, dok je radio kao agent za nekretnine,  Chad je doživeo tešku automobilsku nesreću koja mu je gotovo oduzela ruku. Tokom oporavka, otkrio je potencijal mobilnih aplikacija i odlučio da se posveti njihovom razvoju. Kreirao je aplikaciju "Fingerprint Security Pro" koja je postala izuzetno popularna. Ova aplikacija omogućavala je korisnicima da zaključavaju svoje mobilne uređaje putem skeniranja otiska prsta. Chad je uspešno monetizovao svoju aplikaciju, što mu je donelo veliki prihod. Zahvaljujući uspehu svoje aplikacije, Chad Mureta je postao milioner i postao inspiracija mnogima u industriji razvoja mobilnih aplikacija. Dva meseca nakon osnivanja sopstvene kompanije, jedna od njegovih aplikacija je ostvarivala mesečni prihod od 30.000 dolara. Prihod kompanije je kasnije dostigao 120.000 dolara u jednom mesecu. U naredne dve godine, stvorio je i prodao tri kompanije za aplikacije, koje su vredne milione. 

 

Ben Silbermann

Ben Silbermann je američki programer i preduzetnik koji je postao milioner zahvaljujući razvoju popularne društvene mreže Pinterest. Rođen 1982. godine, Ben je zajedno sa svojim partnerima osnovao Pinterest 2010. godine. Pinterest je platforma koja omogućava korisnicima da otkrivaju, čuvaju i dele inspirativne slike i ideje. Sa vremenom, Pinterest je postao jedna od najbrže rastućih društvenih mreža i privukao ogromnu korisničku bazu i investitore. Ben Silbermann je svojim radom na razvoju Pinteresta stekao značajan udeo u kompaniji, čime je postao milioner u svojim ranim tridesetim godinama. Njegova vizija i preduzetnički duh doveli su do kontinuiranog rasta Pinteresta i njegove transformacije u globalnu platformu koja povezuje ljude širom sveta. 

 

Tržište aplikacija

Android i iOS platforme i dalje su dominantne u industriji mobilnih aplikacija, sa velikim brojem aplikacija dostupnih korisnicima.Tržište aplikacija je jedno od najbrže rastućih i najdinamičnijih sektora u digitalnoj industriji. Aplikacije su postale sastavni deo našeg svakodnevnog života, omogućavajući nam da obavljamo različite zadatke, uživamo u zabavi, budemo produktivni i povezani s drugima. Broj dostupnih aplikacija neprestano se povećava,  kako u Google Play Store-u za Android uređaje, tako i u Apple App Store-u za iOS uređaje.  

U nastavku ćemo navesti neke zanimljive  statističke podatke za tržište aplikacija u 2022. godini: 

  • - Mobilne aplikacije su imale 255 milijardi preuzimanja (rast od 11% u odnosu na prethodnu godinu).
  • - Mobilne aplikacije su zaradile 167 milijardi dolara (smanjenje od 2% u odnosu na prethodnu godinu).

  • - Korisnici su ukupno proveli 1 bilion sati na aplikacijama i igrama u 2022. godini ( rast od 9% u odnosu na prethodnu godinu).

  • - Instagram, TikTok i Facebook su bile najpreuzimanije aplikacije u 2022. godini, što pokazuje koliko su popularne aplikacije društvenih mreža.

  • - U 2022. godini bilo je gotovo 90 milijardi preuzimanja mobilnih igara, što je za 6.67 milijardi više nego u 2021. godini.

  • - Korisnici su potrošili 109 milijardi dolara na mobilne igre u 2022. godini - 6.3 milijarde dolara manje nego u 2021. godini.

 

Tržište aplikacija nije rezervisano samo za velike kompanije, mnogi pojedinci i startapovi takođe doprinose ovom sektoru svojim originalnim idejama i aplikacijama.

Međutim, kako tržište aplikacija raste, tako se povećava i konkurencija. Proboj na tržište može biti izazovan, a uspeh zavisi od kvaliteta aplikacije, marketinških strategija i korisničkog iskustva. Praćenje trendova, slušanje potreba korisnika i brzo prilagođavanje promenama ključni su faktori za uspeh u ovoj dinamičnoj industriji.

#developeri #web_developeri #mladi_developeri #milioneri #uspesni_programeri 

Komentara: 0

Ostavite Vaš email ako želite da dobijate obaveštenja o novim vestima na sajtu.

Korišćenjem ovog sajta prihvatate upotrebu kolačića. Saznajte više