10.09.2018

Natalija Mitković

Digitalni marketing - Pojam, taktike i primeri

 

Šta je Digitalni marketing?

Digitalni marketing definiše se kao  korišćenje brojnih digitalnih taktika i kanala za povezivanje sa korisnicima koji provode vreme na mreži. Od same Web stranice do online poslovnih sredstava za oglašavanje - digitalno oglašavanje, email marketing, online brošure i šire - postoji niz taktika koje spadaju pod okosnicu "digitalnog marketing".

 

Najbolji marketing menadžeri u sferi digitalnog marketinga imaju jasnu sliku o tome kako svaka digitalna marketing kampanja podupire njihove glavne ciljeve. U zavisnosti od ciljeva marketing strategije, menadžeri mogu podržati veću kampanju kroz besplatne i plaćene kanale koje imaju na raspolaganju. Menadžer marketing sadržaja, može, na primer, za promociju izdate nove elektronske knjige, da napravi seriju blog postova (objava),  bi privukao potencijalne klijente. Nakon toga, menadžer digitalnog marketinga može da pomogne tako što će napraviti kampanje kako bi promovisao ove blog objave na nalozima kompanije na društvenim mrežama. Menadžer e-mail marketinga bi onda mogao da napravi e-mail kampanju, koju bi slao korisnicima koji preuzmu e-knjigu, sa dodatnim informacijama o kompaniji.

 

Koje oblasti postoje u Digitalnom marketingu?

 

Search Engine Optimization (SEO) - optimizacija za pretraživače

Ovo je proces optimizacije web stranice kako biste se "rangirali" na višem mestu u rezultatima pretrage, odnosno među prvima na stranicama za pretragu (na Google-u i sl.)

Kanali koji imaju koristi od SEO uključuju:

- Web stranice

- Blogovi

- Infografika

 

Content marketing - Upravljanje sadržajima

Ovaj pojam označava stvaranje i promociju sadržaja sa ciljem kreiranja svesti o brendu, rastu prometa, privlačenju potencijalnih klijenata i sl.

Kanali koji mogu igrati ulogu u vašoj marketing strategiji sadržaja uključuju:

- Objave na blogu

- Elektronske knjige i dokumenta

- Infografika

- Online brošure i priručnici

 

Social Media Marketing - Marketing na društvenim mrežama

Ovaj vid oglašavanja promoviše vaš brend i sadržaje na kanalima društvenih mreža, kako bi povećao svest o brendu, privukao broj posetilaca sajta i privukao potencijalne klijente za vašu kompaniju.

Kanali koje možete koristiti u Marketingu na društvenim mrežama:

- Facebook

- Twitter

- LinkedIn

- Instagram

- Snapchat

- Pinterest

- Google +

 

Pay-Per-Click (PPC)- Plaćanje po kliku

PPC je način privlačenja posetilaca na vaš web sajt plaćanjem svaki put kada posetilac klikne na vaš link. Jedna od najkorišćenijih vrsta PPC je Google AdWords, koji Vam omogućava plaćanje najviših mesta na Google stranici u rezultatima pretrage, prema ceni "po kliku" veza (linkova) koje postavljate.

Ostali kanali na kojima možete koristiti PPC su:

- Plaćeni oglasi na Facebook- u

- Promovisani Tvitovi na Twitteru

- Sponzorisane poruke na LinkedIn- u

 

Affiliate marketing - Partnerski marketing

Ovo je vrsta oglašavanja na temelju izvedbe gde dobijate proviziju za promociju tuđih proizvoda ili usluga na vašoj Web stranici.

Kanali za Affiliate marketing uključuju:

  • - Hosting video oglasa putem Partnerskog programa YouTube.

  • - Objavljivanje partnerskih veza s vaših naloga na društvenim mrežama.

 

Native Advertising

Nativno oglašavanje odnosi se na oglase koji su prvenstveno vođeni sadržajem i pojavljuju se na platformi pored drugih, neplaćenih sadržaja. BuzzFeed sponzorisani postovi dobar su primer, ali mnogi smatraju da su društvena medijska oglašavanja "prirodna" - na primjer, Facebook oglašavanje i Instagram oglašavanje.

 

Automatizacija marketinga

Automatizacija marketinga odnosi se na softver koji služi za automatizaciju osnovnih marketinških operacija. Mnoga odeljenja u marketingu  mogu automatizovati zadatke koji se ponavljaju, a koje bi inače ručno obavili, kao što su:

- E-mail bilteni (newsletter)

- Zakazivanje objava na društvenim mrežama

- Ažuriranje spiskova kontakata

- Praćenje i izvještavanje kampanja

 

E-mail marketing

Kompanije koriste e-mail marketing kao način komuniciranja s publikom. E-pošta se često koristi za promociju sadržaja, popusta i događaja, kao i za usmeravanje ljudi prema Web-lokaciji kompanije.

Vrste e-pošte koje možete poslati u kampanji e-pošte uključuju:

- Newsletter za pretplatu na blog.

- Prateći e-mailovi za posetioce sajta koji su nešto preuzeli

- E-mail dobrodošlice za nove kupce

- Praznične promocije

 

Onlajn PR

Onlajn PR je praktikovanje održavanja zasluženog onlajn pokrića uz pomoć digitalnih publikacija, blogova, i drugih sadržaja na Web sajtu. Onlajn PR je poprilično sličan tradicionalnom PR-u, s tim da je u onlajn obliku.

Kanali koje možete da koristite da dobijete maksimalan efekat sa onlajn PR-om su:

- Ostvarivanje kontakta kroz socijalne mreže

- Odgovaranjem na online kritike vaše firme

- Odgovaranjem na komentare na vašem sajtu ili blogu

 

Inbound Marketing

Inbound marketing podrazumeva “full-funnel” pristup (privlačenje korisnika u različitim fazama prodajnog levka), kroz koji se privlače mušterije, ostvaruje se kontakt sa njima i dalje odrzava taj kontakt da bi mušterije ostale zadovoljne, sve putem onlajn sadržaja. Sve taktike digitalnog marketinga navedene gore mogu da vam pomognu u vašoj Inbound marketing strategiji.

Prednosti digitalnog marketinga:

Za razliku od većine offline marketinških metoda, digitalni marketing stvara mogućnost da se vide tačni rezultati i uspeh objavljenih reklama. Ako ste ikada stavili bilo kakvu reklamu u novine, onda znate koliko je teško da se proceni koliko je tačno ljudi došlo do te strane u novinama i videlo vašu reklamu. Ne postoji način da se zna da je baš ta reklama koju ste objavili u novinama zaslužna za prodaju vaših proizvooda ili usluga. Sa druge strane, digitalni marketing vam omugućava da izmerite tacan ROI (return on investment), svakog vašeg poteza u marketingu.

Primer:

Promet Web Stranice

Uz pomoć digitalnog marketinga možete da vidite tačan broj ljudi koju su posetili vašu web stranicu i to u realnom vremenu uz pomoć softvera za analitiku digitalnih podataka, koji su dostupni na marketinškim platformama kao što je “HubSpot”. Takođe, možete da vidite koliko i koje stranice su pregledane na vašem sajtu, sa kog uredjaja je posećen vaš sajt kao i mnoštvo drugih informacija, dostupnih kroz softvere za digitalnu analitiku.

Pristup ovim informacijama vam pomaže da odredite koji marketinški kanali donose najviše uspeha vašem poslu, na osnovu broja ljudi koji su posetili vaš sajt kroz te kanale. Na primer, ako samo 10% vašeg prometa dolazi putem organske pretrage, to znaci da verovatno treba da provedete više vremena na SEO da bi povećali taj procenat. Sa offline marketingom je jako teško da se proceni kako ljudi doživljavaju vaš brend pre nego što stupe u kontakt sa prodavcem ili naprave (ostvare?) kupovinu. Sa digitalnim marketingom možete da prepoznate određene trendove i navike vaših klijenata i njihovog ponašanja, kao i proces pre donošenja odluke za kupovinom. To znači da možete da donesete bolje odluke kako da ih privučete da posete vaš sajt (tačno na vrhu prodajnog levka) i da kupe vaš proizvod.

Učinak sadržaja i privlačenje potencijalnih klijenata

Zamislite da ste napravili brošuru vasih proizvoda i da ste razdelili tu brošuru putem pošte, u sandučiće potencijalnih klijenata. Ta brošura je, u tom slučaju, oblik offline sadržaja. Problem je što nemate predstavu koliko ljudi je stvarno pogledalo tu vasu brošuru, a koliko njih je samo izvadilo i bacilo u smeće. Sada zamislite da ste tu istu brošuru postavili na vas sajt. Možete tačno da izmerite koliko ljudi je posetilo stranicu na kojoj je brošura, a možete i da prikupite podatke svake osobe koja je preuzela brošuru, putem formulara. Ne samo da možete da izmerite koliko ljudi je pregledalo vaš sadržaj, već možete i da prikupite nove potencijalne klijente uz pomoć prikupljenih podataka posetilaca pri preuzimanju brosure ( e-mail adresa na primer).

 

Da li digitalni marketing zahteva veliki budžet?

Kao i uvek, sve zavisi od toga koje elemente digitalnog marketinga želite da dodate u vašu marketinšku strategiju. Ako se fokusirate na Inbound tehnike kao što su SEO, socijalne mreže i stvaranje sadržaja za već postojeći web sajt, dobra vest je da vam gotovo i ne treba budžet. Sa Inbound marketingom je najbitinije da stvarate kvalitetan sadržaj, koji će zanimati vašu ciljnu grupu. Osim ako ne planirate da outsorsujete taj posao, jedino što će vas koštati je vaše vreme.

Sa outbound marketing tehnikama, kao sto su online oglašavanja i kupovina email lista, postoji određen trošak. Koliki će taj trosak biti na kraju, zavisi koliko želite da budete primećeni svojim oglašavanjem. Na primer, ako želite da implementirate PPC uz pomoć Google Ad Words-a, onda ćete se takmičiti sa drugim firmama u vašoj delatnosti, kako biste se pojavili na samom vrhu Google pretraga vezanih za vaše ključne reči.  U zavisnosti od konkurencije za određenu ključnu reč, trošak može da bude jako mali, ali i veliki ukoliko je konkurencija velika. Zato se uvek treba fokusirati i na poboljšanje vaše organske pretrage.

 

Izvor: blog.hubspot.com

 

 

 

 

 
 
 
 

Komentara: 0

Ostavite Vaš email ako želite da dobijate obaveštenja o novim vestima na sajtu.

Korišćenjem ovog sajta prihvatate upotrebu kolačića. Saznajte više