Online kursevi
Pitanja i testovi
O nama
Podrška
27 jun

Kako Google Analytics pomaže u razumevanju ponašanja korisnika na sajtu

Zašto neki korisnici odmah napuste sajt, a neki ostanu duže? Kako da znaš koji kanal donosi rezultate? Odgovore daje Google Analytics.

google analytics

Posete sajtu ne znače mnogo ako ne znamo šta se dalje dešava

Zašto neki posetioci odmah zatvore stranicu, dok se drugi zadrže duže? Zašto jedan CTA ima više klikova od drugog, iako vode na isti sadržaj?

Ako znaš koliko ljudi je pogledalo stranicu, ali ne znaš šta su radili nakon toga, nedostaje ti ključni deo slike.

Google Analytics omogućava upravo to: da pogledaš sajt očima korisnika.

Odakle dolaze posetioci sajta i zašto je to važno?

Google Analytics ti omogućava da vidiš izvore saobraćaja, odnosno, odakle ljudi dolaze na tvoj sajt. Da li ih je doveo link na Instagramu, rezultat iz Google pretrage, newsletter, reklama, ili direktno kucanje URL‑a?

Ova informacija nije samo zanimljiva, nego i pokazuje koji kanali zaista donose rezultate. Ako većina poseta dolazi s oglasa, znaš da kampanja radi. Ako ih donosi organska pretraga, možda si pogodio temu koja korisnike zanima. A ako se niko ne odaziva na email kampanju – potrebno je nešto promeniti.

google analytics

Šta posetioce zadržava, a šta ih odbija?

Pomoću metrika kao što su prosečno vreme zadržavanja na stranici i bounce rate (odnosno procenat korisnika koji su napustili stranicu bez interakcije), možeš da vidiš koje stranice privlače pažnju, a koje ne uspevaju da zadrže posetioce.

Na primer, ako blog tekst o nekoj temi ima visoko zadržavanje, verovatno je koristan i dobro napisan. Suprotno, ako korisnici brzo napuste stranicu možda im fali ključna informacija ili ih zbunjuje raspored sadržaja.

Gde tačno korisnici odustaju?

Jedna od vrednijih stvari koje možeš da vidiš jeste na kojoj tačno stranici korisnici najčešće napuštaju sajt. To ti može otkriti više nego što misliš.

Na primer, ako ljudi ulaze na početnu, čitaju blog, dolaze do stranice za kontakt  i tu napuštaju sajt, možda forma nije dovoljno jasna. Ili je preduga. Ili se previše toga traži. Ako većina odustane baš tu, znači da nešto koči konverziju.

Na koje elemente na sajtu se najviše klikće?

Google Analytics omogućava praćenje klikova na određene elemente: dugmad, linkove, stavke u meniju. Tako možeš da vidiš da li korisnici zaista klikću na „Saznaj više“, „Prijavi se“ ili „Dodaj u korpu“  i gde ih to dalje vodi.

Ovo ti pomaže da optimizuješ sadržaj na osnovu stvarnog ponašanja. Ako korisnici ignorišu važno dugme, možda ga ne vide ili im ne deluje dovoljno važno. Ako najviše klikova dobija sekundarna stavka u meniju, možda vredi promeniti raspored prioriteta.

google analytics

Koliko ljudi pročita sadržaj do kraja?

Metrika skrolovanja pokazuje koliko duboko korisnici idu niz stranicu. Ako većina ostane samo na vrhu, a ključna informacija je dole, velika je šansa da će je propustiti.

Zato je važno da najbitnije stvari postaviš u prvom delu stranice, ali i da pratiš ove podatke da bi znao kako da reorganizuješ sadržaj.

Koliko ljudi je započelo i završilo određenu akciju?

Ako imaš formu za prijavu, proces kupovine ili korake za registraciju, Google Analytics ti pokazuje koliko je korisnika započelo proces i koliko ih je stiglo do kraja.

Ako mnogi odustanu u nekoj fazi, jasno je da postoji prepreka. Možda forma traži previše podataka. Možda se ne učitava kako treba na mobilnom. Ovi uvidi su ključni za optimizaciju korisničkog iskustva.

Google Analitika ti pomaže da razumeš kako ljudi koriste tvoj sajt, gde se nisu snašli, šta im privlači pažnju i šta ih zadržava. Kada naučiš da tumačiš te podatke, prilagođavaš sajt korisnicima – a to vodi do boljeg sadržaja, jasnijih poruka i više konverzija.

Podeli

cubes facebook icon cubes twitter icon cubes linkedin icon