U Digitalnom marketingu, Landing page je samostalna stranica na web sajtu, kreirana posebno za marketing kampanje. Posetilac sajta dolazi na landing page nakon što klikne na oglas na Google-u, Youtube-u, Instagram-u…, ili nakon klika na dugme u email newsletter-u itd.
Za razliku od drugih stranica na web sajtu, koje imaju različite ciljeve i podstiču istraživanje sajta, landing page je kreiran sa jednom svrhom – pozivom na akciju (call to action). Upravo ovaj fokus čini landing page najboljom opcijom za povećanje stope konverzije i smanjenje troškova prodaje.
Landing page na sajtu može da vas vodi na drugu stranicu na sajtu – Clickthrough Landing Page, na primer na prodavnicu, određeni proizvod u prodavnici, ili na formu na prijavu na newsletter.
Landing page može biti u lead generation formi.
Lead generation landing page obično nudi besplatne sadržaje, poput e knjige, besplatnu probnu verziju softvera ili usluge, prijavu za webinar i sl., a za uzvrat potrebno je da unesete svoje kontakt podatke. Dobar landing page će ubediti posetioce da im se isplati da ostave svoje kontakt podatke. Dakle, svrha ovakve landing stranice jeste da prikupi podatke, na osnovu kojih će kasnije imati mogućnost targetiranja u ponudi svojih proizvoda/usluga, kao i u marketinškim aktivnostima.
Homepage ili Landing page?
Možete se zapitati – koja je svrha Landing stranice, kada je svakako cilj usmeriti posetioce na naslovnu stranicu sajta? Iako je privlačenje posetilaca na naslovnu stranicu sajta dobro i korisno, ona ipak dovodi do manje konverzija u odnosu na Landing page. Naslovne stranice sadrže puno informacija i linkova, koji mogu da skrenu pažnju potencijalnom kupcu, ukoliko je na sajt došao sa namerom da ostvari kupovinu. Glavni cilj naslovne stranice je da usmeri posetioce na druge stranice na kojima mogu pronaći informacije koje ih zanimaju. Landing page usmerava posetioca na preuzimanje jedne konkretne akcije.
Šta je potrebno uraditi pre kreiranja Landing page-a?
Pre kreiranja landing page-a, neophodno je da proverite da li ste sproveli sva neophodna istraživanja kako bi landing stranica bila efektivna.
– Profil idealnog kupca (Buyer persona) – je fiktivna reprezentacija vešeg idealnog kupca (može ih biti i više), a oni se mogu pronaći istraživanjem tržišta i postojećih prikupljenih podataka. Landing page bi trebalo kreirati imajući u vidu profil jednog idealnog kupca, a celokupan sadržaj na stranici trebalo bi da se njemu direktno obraća.
– Ponuda – se odnosi na to da landing page treba da ima neku vrednost za posetioca, pored proizvoda/usluga koju kompanija prodaje. To može biti savet, besplatni sadržaj, popust i sl.
– Put kupca (The Buyer’s Journey) – predstavlja istraživanje svih koraka koje potencijalni kupac preuzme pre ostvarivanja kupovine. Te faze su: faza svesti (awareness), faza razmatranja (consideration) i faza odluke (decision). Sadržaj landing page-a bi trebalo da bude usmeren prema jednoj fazi u kupovini.
Saveti za kreiranje dobre landing stranice
Osmislite zanimljiv naslov – koji će privući pažnju i naterati posetioce da nastave da čitaju
Budite efikasni i koncizni u prenošenju poruke i isticanju vrednosti onoga što nudite
Formatirajte tekst – podelite tekst u pasuse, kako biste olakšali čitanje i održali pažnju. Uvrstite nabrajanje u tekst, na taj način će delovati raznoliko i zanimljivo.
Uskladite dizajn Landing page-a sa ostalim stranicama na sajtu, kako bi vizuelni identitet vašeg brenda bio dosledan
Napravite formu – utvrdite koliko polja želite da vaša forma sadrži, a broj polja može se gledati i za svaku fazu kupovine. Na primer, u awareness fazi možete imati samo 2 polja – email adresu i ime, jer biste želeli da se posetilac prijavi na vaš newsletter, da biste mu pružili više informacija. U daljim fazama bi vam možda više značila i neka dodatna informacija, kako biste se na pravi način obratili posetiocu i ostvarili kupovinu.
Potrudite se da uvek tražite samo neophodne podatke, odbacite sva suvišna polja, manje su šanse da će ih posetilac popuniti
Uklonite navigaciju ka drugim stranicama na sajtu – kako posetilac ne bi „skrenuo sa puta“
Dodajte fotografije – potrudite se da dodate relevantne i dopadljive fotografije. Dobre i kvalitetne fotografije svakako će doprineti boljem celokupnom izgledu stranice.
Dodajte ikonice za deljenje na društvenim mrežama – kako bi posetioci mogli da podele sadržaj na svojim nalozima
Dodajte iskustva korisnika – ukoliko su relevantna. U današnje vreme, ljudi često gledaju recenzije proizvoda pre odlučivanja na kupovinu, što se može uvrstiti i na landing page. Imajte u vidu da recenzija bude direktno usmerena ka onomo što promovišete na landing page-u.
Jasan poziv na akciju – poziv na akciju trebalo bi da bude povezan sa ciljem i da podržava celokupan sadržaj na landing page-u
Kada pokrenete kampanje i usmerite promet ka landing stranici, potrudite se da proveravate rezultate, kao i trendove, događaje i datume, kako biste mogli naknadno da ažurirate i prilagodite landing page u skladu sa novonastalim promenama.
Izvor: neilpatel.com, unbounce.com, smartbugmedia.com, wsiworld.com